logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

11 inspirerende voorbeelden van bedrijven op Snapchat

  • 12 december, 2014
  • Door:
2 minuten lezen

Snapchat wordt steeds populairder, veel jongeren gebruiken de app dagelijks. Bedrijven pionieren met campagnes op dit nieuwe sociale medium. — door Vera Donkers —

 

Heb je nog geen idee wat Snapchat is? Lees dan eerst dit.

Hieronder een overzicht van de beste Snapchatcampagnes van bedrijven tot nu toe:

 

1. Tijdens de Super Bowl XLVIII lanceerde Audi samen met Huge en The Onion een grappige campagne op Snapchat. Aan de hand van stock photos werden relevante grappen gemaakt omtrent de sport. Het wordt gezien als de eerste succesvolle Snapchatcampagne. Audi realiseerde een gigantische stijging in followers en kreeg veel aandacht met de campagne.

audi1

audi3

Schermafdruk 2014-12-11 17.26.08

 

2. Taco Bell introduceerde de Spicy Chicken Cool Ranch Doritos Locos Tacos in een snapchat verhaal van 6 minuten, inclusief een korte scene op de rode loper van de MTV Movie Awards: 

 

Daarnaast zijn ze ook erg interactief met hun Snapchat-vrienden.

screen shot 2013-05-02 at 11.46.56 am-1.png

 

3. Nederlandse mobiele provider *Bliep maakt door middel van andere social media kanalen kenbaar dat zij ook op Snapchat te vinden zijn.

Schermafdruk 2014-12-11 16.48.50

 

En gaan er vervolgens actief mee om.

bliep mobile

 

4. Automerk Acura introduceerde de nieuwe NSX Prototype in een zes seconde durende Snapchat die alleen de eerste 100 mensen kregen die Acura op Snapchat toevoegden. 

 

Acura-tweet-about-Snapchat

 

5. Het Stedelijk Museum maakt ook gebruik van de populaire app en kondigen dit met een gepaste tweet aan. Binnen de app kondigen ze bijvoorbeeld nieuwe tentoonstellingen aan via korte teasers.

snapchat stedelijk museum twitter

snapchat stedelijk museum 1

 

6. Pepsi heeft als eerste Nederlands foodmerk Snapchat ingezet voor een campagne voor Doritos. Ze deden dit in combinatie met Instagram, wat goed aansloeg bij de jongere doelgroep. Jongeren konden op een ‘waggie’ (auto) bieden.

doritos x pepsi

 

7. McDonald’s stuurde via Snapchat behind the scenes foto’s voor een commercial. De Snapchatters kregen als klap op de vuurpijl een selfie van basketballer Lebron te zien.

mcdonalds mcdonalds2 mcdonalds3

 

8. Tijdens fesival Coachella stuurde Heineken via Snapchat aanwijzingen over surprise optredens. Degene die het goede antwoord via Snapchat terugstuurde kreeg als eerste informatie over de act die zou plaatsvinden op de Heineken stage. Bekijk het filmpje.

heineken

 

9. Grubhub, waar je online eten kunt bestellen, pakte het ook creatief aan en zochten via via Snapchat naar een nieuwe stagiaire. Ze gaven originele opdrachten via het medium.

grubhub

 

10. De Telegraaf gaf via Snapchat voorproefjes van hoe de krant er op tabloidformaat uit zou komen te zien.

snapchat telegraaf twitter

 

11. Tot slot deze indrukwekkende #LastSelfie campagne van WWF op Snapchat.

LastSelfie-WWF-3

 

 Ben je zelf nog een goede Snapchatcampagne tegen gekomen? Post hem dan hieronder en maak de lijst compleet! 

 


acura audi bliep campagne coachella grubhub mc donald's pepsi snapchat stedelijk museum taco bell telegraaf uitgelicht wwf