13 redenen waarom IKEA een voorbeeld is voor alle bedrijven op YouTube

22 minuten lezen

“YouTube, daar moeten we iets mee doen.” Een veelgehoorde kreet op marketingafdelingen. Maar succesvol zijn op YouTube is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als bedrijf. Gelukkig zijn er zeker al enkele bedrijven die snappen hoe het op YouTube werkt. IKEA bijvoorbeeld.

 

1. We kennen IKEA al van heel wat fraaie staaltjes webcare en lekker bijdehante reacties.

 

2. Maar de Zweedse meubelgigant doet ook ‘iets met YouTube’.

 

3. En, toegegeven, dat doen ze niet onaardig.

 

4. De Zweedse meubelboer laat op originele wijze zien wat er allemaal mogelijk is met haar producten. Neem de serie ‘woonfrustraties’.

 

5. En ook niet onbelangrijk, in de beschrijving van de video vind je de gebruikte spullen gewoon terug. Handig!

 

6. Daarnaast verloochent IKEA nooit haar Zweedse roots. Dat levert zulk soort filmpjes op.

 

7. Voor dit soort geweldige dingen is ook gewoon tijd.

 

8. Een filmpje over de blauwe tas van IKEA; het bekijken waard? Zeker.

 

9. En wat te denken van dit geweldige filmpje over de jaarlijkse catalogus? Het bewijst dat IKEA niet alleen in Nederland goed bezig is, maar wereldwijd.

 

10. Tot slot: in deze digitale tijd vindt IKEA dat we weer echt sociaal moeten worden. Ergens hebben ze ook wel een punt.

 

11. Sociaal worden kan dankzij vernuftige designs. En waar koop je die? Juist.

 

12. De boodschap (‘koop spullen bij ons’) wordt in de filmpjes nooit uit het oog verloren, maar ze wordt steeds erg creatief verpakt. Houden we van!

 

13. En niet te vergeten, deze revolutionaire manier van koken. Makkelijker dan een Billy in elkaar zetten.

Meer voorbeelden? Abonneer je dan op het YouTube-kanaal van IKEA Nederland.

Praat graag in microfoons als er wielerwedstrijden bezig zijn. Fietst zelf ook af en toe…


ikea uitgelicht video youtube

Send this to a friend