logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

7 opvallende reacties via social media op hele boze klanten

2 minuten lezen

Het afgelopen half jaar hebben Nederlandse bedrijven ruim 300.000 keer hun excuses aangeboden via social media (bron Coosto). Wij zetten 7 opvallende reacties op hele boze klanten voor je op een rij. – door Pascal van Eijndhoven

 

1. Merel kijkt al dagen achtereen naar de publieke zender en is ten einde raad…

online.nl

Online.nl leeft met haar mee en komt met dit mooie antwoord. 

Screen Shot 2015-10-12 at 17.28.55

 

2. Maar wat doe je als bedrijf als de boze klant zijn klacht wat minder subtiel verwoordt? 

    T-Mobile houdt het hoofd koel en reageert in stijl.

 

En dat loont! 

 

T-Mobile is ook onder de indruk van Jan!

(lees hier het hele gesprek terug)

 

3. Grapjes maken is leuk, maar uiteindelijk wil de klant gewoon geholpen worden. In dit geval kreeg de klant zelfs bijval van Frans Bauer. 

tmobilefrans1

 

tmobilefrans2

 

tmobilefrans4

 

En dan is het beste wat je kan doen: gewoon je fout toegeven.

tmobilefrans3

 

4. Om gevat te reageren op boze klanten hoef je natuurlijk geen boekwerk te schrijven, zo bewijst Hi.

hi

 

5. Of deze sterke reactie van AT5. 

JuF1OKMcOcQC653hPPoEVTZV1ywVeCM1q1iu7Yhr7Bo

 

 

6. Maar soms kun je beter wel even wat langer nadenken over je reactie:

kpn

 

7. Al heeft een goede webcaremedewerker altijd een relevant antwoord klaar, op iedere klacht.

oxxio

 

Heb jij een scherpe pen en een flinke dosis engelengeduld? Check de vacatures op:

webcarekoning400x400

 

Dit vindt je vast ook interessant:

Ikea reageert op bijdehante klant
– KPN begaat blunder op Facebook (maar maakt een goede comeback)
– Webshop Coolmix laat zien hoe je een mailtje ook kunt beantwoorden


at5 buurman facebook hi kpn opvallend oxxio T-mobile twitter webcare