logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

De vijf favoriete social campagnes van Josine Pelleboer

2 minuten lezen

Social media stond een aantal jaar geleden nog in de kinderschoenen, maar is nu uitgegroeid tot een waar marketingmiddel. Merken bestaan niet alleen uit mooie posts, maar ook uit creatieve campagnes. Josine Pelleboer, creativity manager bij Brandfighters, selecteert speciaal voor De Beste Social Jobs haar vijf favoriete social campagnes. — door Dirkje Schobben

 

Josine Pelleboer, passie voor marketing en creativiteit, werkt bij Brandfighters als Creativity Manager. Brandfighters helpt merken op een vernieuwende manier aan campagnes en social content door ze toegang te geven tot een online creatieve afdeling. Als creativity manager ben je de spil tussen merken en creatieven. Een gevarieerde allround functie waarbij je het ene moment op strategisch niveau meedenkt met de klant, om vervolgens creatieven te begeleiden bij concept creatie.

 

Deze merken en cases vind ik persoonlijk erg inspirerend:

 

1. Het werk van Oreo is erg inspirerend.

Knap hoe Oreo veel verschillende content weet te maken rondom één klein koekje. Deze video haakt in op de StarWars première en is relevant omdat er in 9 seconden precies het juiste inhaak-grapje wordt gemaakt.

 

2. ING is altijd innovatief en verrassend op social.

De random act of kindness actie “Anna + Nina in New York” illustreert erg goed hoe een droom werkelijkheid kan worden dankzij ING. ‘Internationaal Ondernemen’ wordt op creatieve wijze aantrekkelijk en begrijpelijk gemaakt.

Bekijk hoe een trip naar New York een verrassende wending kreeg voor Anna + Nina… #copypastepopup

Geplaatst door ING Nederland op woensdag 9 december 2015

 

3. De social kanalen van Gall & Gall vind ik interessant. 

Via recensies, blogs, acties en inhakers wordt er traffic gecreëerd naar de webshop. Als wijnliefhebber zou ik deze Facebookpagina willen volgen omdat er leuke kennis en tips worden gedeeld.
gall

 

4. Cinemagraphs is een inspirerende trend op het gebied van social.

Nu er geadverteerd kan worden op Instagram, is het de grote uitdaging om advertenties en content te maken die passen bij dit social media-kanaal. Met Living photo’s of cinemagraphs creëer je echt een ‘wow-factor’ op social media-kanalen.

5739526869_e47d3616f3_o

5752026208_b24c6920bb_o

animated_gif_cinemagraph_dolce_gabbana

time for coffee

 

 

5. Deze campagne voor Boursin is mijn favoriete eigen werk.

Vorig jaar zocht Boursin een creatieve online campagne, om de nieuwe smaakvariant Boursin zonder knoflook tijdens Valentijnsdag onder de aandacht te brengen. De humoristische en gevatte quotes van fighter Eric San Giorgi waren spot-on en zijn concept werd bekroond tot winnaar.

Boursin Cheesy Love Notes

 

 

Brandfighters kun je ook kennen van inhakers, zoals deze rond #bendgate en het slechte weer.

inhakers

 

Zie ook:
– De zes favoriete social media posts van Martijn Konings
10 clichés over het werken in de social media branche
– 13 voorbeelden van de beste social media designs

 

Zelf ook creatieve social campagnes bedenken? Misschien staat er een vacature voor jou bij:
Yam Glutenvrij zoekt een Online Communicatiespecialist
Dorst & Lesser zoekt een Project Manager
LaDress zoekt een Online Marketeer

Ontdekt vaak de pareltjes op het internet. Houdt zich buiten kantoortijden bezig met hoepelen, het…


boursin campagne ereo gall & gall hema ing