logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

Netflix, Meester Bart en Henk Krol winnaars van De Beste Social Awards 2016

Het lange wachten is eindelijk over: vandaag zijn in B. Amsterdam De Beste Social Awards uitgereikt. Er werd door 14.000 mensen gestemd in 10 verschillende categorieën. Netflix is uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de award voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht. Praxis (bureau: Yune) pakte de Grand Prix. Er mag dit jaar gesproken worden van een record: met 140.000 uitgebrachte stemmen een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Hieronder vind je alle winnende posts op een rijtje.

 

Beste Inhaker 

Juryprijs: Bavaria – Your Social

46. Bavaria

 

Winnaar: Coolblue

 

Beste Video 

Juryprijs: Vodafone – Achtung! – Wefilm – MEC – Het PR Bureau

 

Winnaar: Coolblue

 

Beste Webcare 

Juryprijs: T-Mobile

Webcare - T-Mobile

 

Winnaar: Coolblue

Webcare - Coolblue2

 

Beste Design 

Juryprijs: Boomerang Create

14. Boomerang Create

 

Winnaar: WNF – Boomerang Create

13. WNF

 

Beste Copy Writing 

Juryprijs: Praxis – Yune & Mona – A Friend of Mine

3. Mona

1. Praxis

 

Winnaar & Grand-Prix: Praxis – Yune

1. Praxis

 

Beste Initiatief 

Juryprijs: Amnesty International – Animen

 

Winnaar: KNGF Geleidehonden – Selmore

 

Beste Campagne 

Winnaar: Vodafone – Achtung! – Wefilm – MEC – Het PR Bureau

 

Beste Bericht van de Buurman 

Juryprijs & Winaar: Romee Steenmeijer

Buurman - MevrouwRomee

 

Slechtste Bericht 

Juryprijs & Winnaar: Henk Krol

1. Henk Krol (3)

 

Beste  BN’er 

Juryprijs & Winnaar: Meester Bart

Schermafbeelding 2016-05-31 om 16.17.05

 

Beste Merk 

Juryprijs: AT5

Schermafbeelding 2016-05-31 om 16.16.43

 

Winnaar: Netflix

Schermafbeelding 2016-06-03 om 15.57.55

 

Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen over de uitslag: “De winnaars tonen aan dat diepgang en gelaagdheid in social media scoort bij jury én publiek. Men wil echtheid en herkenbaarheid zien in social media uitingen van bedrijven en instanties. Een bedrijf als Netflix weet als geen ander een verfrissende, gelaagde draai te geven aan hun creatieve berichten over series en films. BN’er Meester Bart gebruikt social media om zijn volgers een kijkje te laten nemen in zijn leven als leraar op middelbare school in de Bijlmer. Hiermee heeft hij door herkenbare, maar vaak ook ontroerende of grappige posts een enorm bereik en impact; hij is er letterlijk een BN’er mee geworden. Tenslotte ben ik ontzettend trots op – net als vorig jaar – een ruime verdubbeling van het aantal stemmen. De Beste Social Awards zijn in het leven geroepen om de kracht van social media te laten zien; het is mooi om te zien dat de aandacht daarvoor exponentieel groeit.”

 

Hier vind je de percentages van alle uitslagen op een rij.

 

Lees ook:

– Record aantal stemmen voor De Beste Social Awards

– Nominaties bekend De Beste Social Awards 2016

– Beste Campagne en Beste Inhaker populairste categorieën bij De Beste Social Awards 2016

Ontdekt vaak de pareltjes op het internet. Houdt zich buiten kantoortijden bezig met hoepelen, het…


amnesty international at5 awards bavaria boomerang create buurman coolblue De Beste Social Awards facebook inhakers knfg geleidehonden mona netflix praxis T-mobile The Best Social Awards twitter uitgelicht vodafone WNF