logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

Het Schorem van de sociale media

  • 25 juli, 2014
  • Door:
1 minuut lezen

Eerder deze week gaven we zeven voorbeelden van creatieve updates door kleine bedrijven. Vandaag lichten we één van deze bedrijven uit: Schorem Haarsnijder en Barbier. Het schoolvoorbeeld van een klein bedrijf dat succesvol is op social media, lees hieronder waarom. – door Pascal van Eijndhoven

Schorem blijft één van de meest opvallende social media cases in Nederland. Met meer dan 133.000 likes zijn ze ongekend invloedrijk voor een ‘simpele’ barbier. Wat maakt hun content op social media zo sterk? Hieronder tien redenen inclusief voorbeelden.

1.  Ze laten regelmatig hun eigen gezicht zien. Dat maakt het menselijk en echt.

Screen Shot 2014-07-23 at 17.01.08

 

2. Ook als ze niet aan het werk zijn. 

Screen Shot 2014-07-23 at 16.58.41

 

3. Collegabarbiers aan de andere kant van de wereld krijgen ook aandacht van de heren. 

Screen Shot 2014-07-23 at 16.56.55

 

4. Ook klanten zetten ze regelmatig in het zonnetje. 

Screen Shot 2014-07-23 at 16.56.07

 

 

5. Waarbij wij het meest fan zijn van de ‘before and after’-foto’s. 

Screen Shot 2014-07-23 at 16.54.40

 

6. Vaak met een persoonlijk verhaal over de klant en de knipbeurt.

Screen Shot 2014-07-23 at 16.57.56

 

7. Ook aan het barbiervak an sich besteden ze aandacht, zo posten ze filmpjes van knipbeurten.

Screen Shot 2014-07-23 at 16.50.32

 

 

8. En vertellen ze ook over de apparatuur waarmee ze werken.

Screen Shot 2014-07-23 at 16.57.35

 

9. Al dan niet met de nodige humor.

tumblr_mnap8eL4Vb1sozkpgo1_400

 

10. De grootste kracht van Schorem is dat ze met hun posts een sfeer neer weten te zetten die uitnodigt om meer te zien. Het is rauw, recht voor z’n raap en vol passie voor het barbier-vak. 

Screen Shot 2014-07-23 at 17.00.57

 

 


facebook instagram klein bedrijf schorem uitgelicht