KLM en Trijntje Oosterhuis winnen De Beste Social Media Awards

2 minuten lezen

De winnaars van De Beste Social Media Awards zijn bekend. Een vakjury en ruim 3.000 stemmers via debestesocialmedia.nl bepaalden welk merk de beste berichten op social media plaatste. De Awards zijn in tien categorieën uitgereikt: KLM wint – als enige merk – twee awards: de prijs voor het Beste Merk én de Beste Reactie op social media, Trijntje Oosterhuis wint de prijs voor het slechtste bericht.

De winnaars ontvangen een oorkonde, een eervolle vermelding en eeuwige roem als eerste winnaars van De Beste Social Media Awards. Trijntje Oosterhuis heeft een social media workshop aangeboden gekregen van initiatiefnemer Diederik Broekhuizen.

 

Genomineerden 2014

De Beste Social Media Awards 2014 bestond uit 10 categorieën. Voor elke categorie waren 4 berichten genomineerd. Je vindt alle genomineerden berichten van 2014  hier terug.


Vakjury

De jury voor De Beste Social Media Awards bestaat uit cabaretier, theatermaker en acteur Wart Kamps, viral expert bij First Rocco Stallvord, art director bij Achtung Jort Schutte, schrijver Marten Mantel, oprichter versereclame.nl en initiator van de Newsjackathon Gonnie Spijkstra en creative director bij DigitasLBi Ellen Hooghiemstra. De winnaar per categorie is voor de helft bepaald door publieksstemmen en voor de helft door de stemmen van de jury.

 

Over De Beste Social Media Awards
De Beste Social Media Awards worden uitgereikt aan merken en bedrijven in Nederland die het afgelopen jaar de beste en meest creatieve redactie voerden en is een initiatief van platform De Beste Social Media. Dit jaar worden zij voor het eerst uitgereikt. Platform De Beste Social Media is in 2013 opgericht door Studio Diederik Broekhuizen. De studio pleit voor meer erkenning en een betere kwaliteit van redactie van merken en bedrijven op social media.

 

Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen: “Social media is volwassen geworden en verdient zijn eigen prijs. We zijn heel erg blij met de positieve reacties op de awards. Bedrijven en merken zijn op zoek naar erkenning en kwaliteit in de constante stroom berichten op social media. Het is ook leuk om te zien ook dat merken en social media bureaus zelf actief hun nominaties promootten onder hun achterban om stemmen te winnen. Het enthousiasme heeft ons doen besluiten volgend jaar de tweede editie te organiseren van De Beste Social Media Awards.”

 

De Beste Social Media Awards worden mede mogelijk gemaakt door Sales Care, Marketingfacts en Curated.

 

Winnaars De Beste Social Media Awards 2014

 

Beste INHAKER:
HI
Bureau: Brandfighters

Schermafbeelding 2014-05-20 om 11.47.26

 

Beste HUMOR:
DESPERADOS
Bureau: Storyboard
Schermafbeelding 2014-05-20 om 11.10.10

 

Beste VISUEEL :
WERELD NATUUR FONDS
Bureau: Boomerang Create
2_WWF

 

Beste CREATIEF:
BNN’S DE SOCIAL CLUB
desocialclub

 

Beste TEKST:
TRANSAVIA.COM
Bureau: Boomerang Create
Schermafbeelding 2014-05-20 om 14.13.02

 

Beste INTERACTIEF:
CAMPINA BOER EN LAND
Bureau: Mec Nederland
Schermafbeelding 2014-05-20 om 12.06.33

 

Beste REACTIE van een bedrijf:
KLM
Schermafbeelding 2014-05-20 om 12.51.28

 

Beste MERK:
KLM
Schermafbeelding 2014-05-20 om 12.34.48

 

Beste INTERNATIONAAL:
PORNHUB
1_PORNHUB

 

SLECHTSTE bericht:
TRIJNTJE OOSTERHUIS
trijntje

 

Een overzicht van de genomineerde posts vind je hier.

 

Volg ons ook op Facebook en Twitter voor de leukste en meest creatieve updates van bedrijven op social media.

 


2014 awards klm trijntje oosterhuis uitslag winnaars

Send this to a friend