logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

Nieuwe categorieën voor De Beste Social Awards 2016

  • 1 maart, 2016
  • Door:
3 minuten lezen

In juni kunnen bedrijven, overheden en andere instanties zich opmaken voor de 3e editie van De Beste Social Awards. De live uitreiking van De Beste Social Awards vindt plaats op donderdag 9 juni in B. Amsterdam.

Nieuw dit jaar zijn de categorieën Beste Campagne, Beste Bericht van de Buurman, Beste Video en Beste Initiatief. De gloednieuwe website van De Beste Social Awards is vanaf vandaag live en vanaf 15 maart start de inzendperiode.

Initiatiefnemer Diederik Broekhuizen vindt dat De Beste Social Awards zich moeten aanpassen aan de huidige tijd: “Social media zijn constant aan verandering onderhevig en bedrijven doen er goed aan om goed te luisteren naar hun doelgroep. Met de opkomst van bijvoorbeeld Snapchat is er weer een nieuw medium voor met name jongeren bijgekomen. De Beste Social Awards volgen de ontwikkelingen in dit snel veranderende landschap op de voet. Om die reden hebben we besloten om categorieën als Beste Campagne en Beste Video toe te voegen. Daarmee houden we de awarduitreiking actueel en relevant.”

 
Categorieën

De Beste Social Awards zijn de enige prijzen voor berichten, foto’s, video’s en campagnes van bedrijfsleven, overheden en andere instanties op social media. De beste berichten van het afgelopen jaar kunnen vanaf dinsdag 15 maart worden ingezonden voor zeven categorieën, namelijk: Beste Campagne, Beste Video, Beste Copywriting, Beste Webcare, Beste Design, Beste Inhaker en Beste Initiatief.

Voor vier categorieën (Beste Merk, Slechtste Bericht, Beste BN’er en Beste Bericht van de Buurman) kan er niet worden ingezonden, maar kunnen volgers van De Beste Social Media wel suggesties doen. Samen met de suggesties van de jury zal De Beste Social Media een shortlist maken. De jury buigt zich erover en bepalen de genomineerden. Het publiek geeft uiteindelijk de doorslag.

Een opvallende nieuwe categorie is Beste Bericht van de Buurman. Hiermee maakt voor het eerst ook de online individu een kans op een felbegeerde award. Voor deze categorie is het platform De Beste Social Media op zoek naar de meest grappige, herkenbare tweets, posts en berichten van particuliere gebruikers van social media. De categorie Beste Campagne is in het leven geroepen om niet één post, maar een complete campagne op social media te bekronen. De categorie Beste Video is toegevoegd, omdat videocontent de afgelopen jaren steeds belangrijker is geworden op social media. De laatste nieuwe categorie is Beste Initiatief. Voor deze categorie zoekt De Beste Social Media de mooiste maatschappelijk betrokken initiatieven waarbij de kracht van social media perfect wordt benut. Deze categorie is bedoeld voor goede doelen en stichtingen.

Inzenden

Van 15 maart t/m 15 april 2016 kunnen bedrijven, overheden en andere instanties in Nederland via www.debestesocialawards.nl hun beste berichten, video’s en campagnes inzenden voor de zeven eerder genoemde categorieën. Het publiek kan vervolgens van 9 mei t/m 1 juni stemmen op zijn favoriete berichten. De uitslag wordt 50% door de jury en 50% door het publiek bepaald, behalve bij de categorie ‘Best Campagne’ (100% jury).

De Beste Social Awards worden ondersteund door partners Adformatie, Twitter Nederland, Studio Broekhuizen, De Beste Social JobsSales Care en Triple P Entertainment.

 

 

Lees verder

Coolblue, Yolanthe Sneijder en Jochem Myjer grote winnaars De Beste Social Awards 2015.

De Beste Social Media Awards 2015: alle uitslagen op een rij

KLM en Trijntje Oosterhuis winnen De Beste Social Media Awards 2014