logo-en logo_de social-newsletter social-facebook social-instagram social-twitter

Ophef om nieuwe logo Rotterdam Pride vanwege ‘naziletters’

In september barst Rotterdam Pride weer los, dus deze week werd de nieuwe huisstijl gepresenteerd. Maar ondanks alle goede bedoelingen, pakte het nieuwe campagnebeeld niet zo goed uit. Op Twitter en Facebook ontstond flink wat ophef om het nieuwe logo.

 

1. Het nieuwe campagnebeeld doet namelijk denken aan het lettertype dat de nazi’s ook gebruikten.

https://twitter.com/marcianolansu/status/878249510857736194

 

2. En dat kwam Rotterdam Pride op flink wat kritiek te staan.

https://twitter.com/mevrouwvanbeek/status/878262008289796097

 

3. De vormgever snapt de kritiek niet.

https://www.instagram.com/p/BVr2VzKhjKu/?taken-by=__75b__

 

4. Het logo moest volgens de makers een knipoog zijn naar de gabbercultuur en de jaren negentig.

 

5. Ook de grappenmakers gingen met het foute campagnebeeld aan de haal.

https://twitter.com/laurenscollee/status/878311046204850177

 

6. De organisatie heeft inmiddels besloten om het beeld aan te passen.

 

7. Nu staat niets meer in de weg van een fantastische Pride in Rotterdam.

https://www.instagram.com/p/BK-_t9-D4He/?taken-by=rotterdampride

Freelance journalist en tekstschrijver. Kijkt het liefst naar reality televisie en verder niets.


opvallend Rotterdam Pride twitter